Novosti

Kako smanjiti umor očiju na poslu?




Na kraju napornog dana i višesatnog gledanja u zaslon računala javlja se umor očiju. Za vrijeme dok gledamo u računalo, čitamo, ili gledamo u mobitel naše oči koriste aparat za akomodaciju. On se kao i svaki drugi mišić u tijelu zamara nakon dugotrajnog korištenja.

Ali osim umornih očnih mišića, umorne oči mogu uzrokovati i crvenilo i otečenost.

Jedino odmaranjem očiju možemo zaštiti naše oči, inače može lako doći do prenaprezanja. Unatoč tome što je bezopasno, prenaprezanje može kasnije uzrokovati glavobolju, suhe oči, iritaciju i bol u očima.

Kako smanjiti umor očiju pred računalom?

  1. Osnovno je redovno posjećivati oftalmologa kako biste bili sigurni da su vaše oči u potpunosti zdrave. Ukoliko imate dioptriju naša preporuka je jednom godišnje odlaziti na kontrolu kod oftalmologa, a ako ju nemate svake tri godine bi bilo dobro provjeriti stanje vaših očiju.
  1. Ako puno sati radite za računalom preporučljivo je nositi zaštitne naočale pri radu. To mogu biti dioptrijske naočale ili naočale bez dioptrije čije naočalne leće imaju specijalne zaštitne premaze koji štite oko prilikom višesatnog gledanja u zaslon.
  1. Preporuča se uzimati stanke od gledanja u zaslon računala. Bilo bi najbolje svakih sat vremena na 2-3 minute maknuti pogled s ekrana i opušteno gledati u daljinu što će opustiti akomodacijski aparat oka.
  1. Idealna udaljenost ekrana od očiju je od 50 do 66 cm, pa pokušajte gledati u zaslon s otprilike te udaljenosti.
  1. Kako biste izbjegli isušivanje površine oka često trepćite ili koristite umjetne suze jer tako opuštate očne mišiće i nanosite novi sloj suznog filma koji će zaštiti vašu rožnicu. Naime, kod čitanja ili rada na računalu rjeđe trepćemo jer je mozak koncentriran na to što gledamo.
  1. Prilagodite svjetlo u prostoriji vašim očima, kao i svjetlo i kontrast na ekranu. Na taj način ćete izbjeći i umor i suhoću oka. Dobro osvjetljenje može i do 6 puta smanjiti opterećenje očiju.
  1. Bitna stavka je i prilagodba radne stolice (naslon, nagib i visina) kako bi položaj tijela bio što prirodniji i opterećenje na kralježnicu što manje.
  1. Pokušajte piti što više voćnih sokova i zelenog čaja. Zbog vitamina koje sadrže jako su dobri za zaštitu vida te sprječavaju crvenilo i suhoću oka.

Jeste li znali?

Prije 10 godina u Republici hrvatskoj je donesen “Pravilnik o sigurnosti i zaštiti zdravlja pri radu s računalom” prema kojemu udaljenost zaslona od očiju radnika ne smije biti manja od 500 mm. Također taj Pravilnik kaže da je svaki poslodavac obvezan jedanput godišnje osigurati očni pregled svakom zaposleniku koji radi za računalom više od 5 sati na dan.

 

Naručite se za pregled

Zanima li Vas više informacija, ne možete naći ono što tražite ili se želite naručiti za pregled, kontaktirajte nas:








Presbyond: Ana Begić Tahiri otkriva tajnu dobrog vida nakon 40-e

 

Starenje se ne može spriječiti, kao i kod svakog dijela tijela pa tako...

 
Financiranje Europske Unije, NextGenerationEU

Digitalna transformacija poliklinike implementacijom sustava za pametno praćenje pacijenata i integracija s postojećim sustavima

 

Oznaka projekta: NPOO.C1.1.2.R3-I3.01.0690 Opis projekta: Provedbom...

 
 
Naručite se